sábado, 3 de outubro de 2009

39th EMAC

A EMAC é a mais importante conferência Europeia de Marketing. Constitui uma excelente oportunidade para apresentar trabalhos de investigação em curso. Embora nos úçltimos anos a atxa de aceitação seja na ordem dos 40% não deixa de constituir um desafio ao alcance mesmo para os mais jovens investigadores. Recordo com frequência a minha primeira EMAC, em 1998 ou 1999 (não fui apresentar nenhum paper, dessa vez...) em que percebi que investigação que fazemos cá (quer ao nível de Mestrado, quer de Doutoramento) está ao nível da investigação realizada a nível internacional.

Em 2002, coube à Universidade do Minho e ao nosso sub-grupo disciplinar de Marketing e Gestão Estratégica a honra de organizar esta conferência. A próxima edição terá lugar em Copenhaga e o Call for papers está aberto até 1 de Dezembro. Boa sorte!


Dear EMAC members,
We would like to draw your attention to the 39th EMAC Conference hosted by the Copenhagen Business School, Copenhagen, Denmark June 1-4, 2010.
39th EMAC Conference – Call for PapersThe Department of Marketing has chosen “The Six Senses – The Essentials of Marketing” as motto for the conference in 2010. Marketing starts and ends with the senses. Customers express their identity, feelings, thoughts and motivations influenced by current and previous sensory experiences with products and services – and marketers communicating about their offers increasingly include appeals to all senses. The transformation of extant and new products and services from the firm to its customers rely on customers’ ability to perceive and develop favourable preferences from marketing mix input as well as cultural and social stimuli. The six senses are truly the essentials of marketing!
The EMAC 2010 Conference invites electronic submissions of papers, which should be sent in PDF format no later than December 1, 2009. Submissions should be done on-line on the EMAC 2010 conference Website
http://www.emac2010.org

We look forward to your submission!

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